Notícies
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
Notícia :: Tiana Negra tanca la quarta edició 
del festival convertint-se en un dels certamens literaris referència de l'any 


El Tiana Negra 2016 ha acollit el passat cap de setmana més de 800 persones que han pogut gaudir un any més dels autors i les novel·les més important de la literatura negra catalana actual. El festival ha augmentat enguany el nombre d'activitats, espais i dies del certamen. El resultat ha estat més públic que els anys anteriors, més ressó i més venda de llibres. Els actes més celebrats del festvial han estat sense dubte el primer homenatge al col·lectiu Ofèlia Dracs, el combat de boxa literari i la cloenda internacional amb l'autor François Tomazeau. Durant el festival s'ha atorgat el Tercer Premi Menorial Agustí Vehí a l'escriptor Silvestre Vilaplana. 
:: Llegir la notícia sencera
:: Bloc del festival (creació de Plataforma 80grams)
:: Facebook del festival (Plataforma 80grams) 

Notícia :: Muriel Villanueva edita la seva última 
novel·la El parèntesi esquerre.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

El viatge interior d'una dona a la recera de la pròpia maduresa
Editorial Males herbes ( febrer de 2016)

La narradora d'aquesta història arriba en tren a una platja amb una nena de mesos al coll. Es disposa a passar unes setmanes en una de les casetes arran de sorra. El seu home acaba de morir i ella necessita obrir un parèntesis: oblidar alguna cosa, descobrir-ne alguna altra. Tanmateix, l'aparició d'una estrella de mar precedeix una sèrie de fets inquietants i, mentre la protagonista s'esquerda, ens submergim en el territori incert de l'al·legoria.

L'edició d'aquest llibre conté 8 collages deliciosos de la prestigiosa il·lustradora Aitana Carrasco.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 


Presentació de Baracoa,
de Muriel Villanueva.

Editorial
Montflorit
Data: 5 d’octubre de 2010
Lloc: Sala Segarra de l’Ateneu Barcelonès
Hora: 19.30

Editorial Montflorit, l’Ateneu Barcelonès i Plataforma 80grams presenten Baracoa el darrer llibre de l’escriptora Muriel Villanueva. Baracoa és una història real explicada per personatges ficticis.
Baracoa no és un llibre. Són dos. I és també un projecte de pel·lícula basada en un llibre que està dins d’un llibre i que ha de ser el gran salt d’un personatge perdut.
L’Edgar Noi, un actor de pel·lícules taquilleres, acaba de llegir El tallista i engega la relectura amb el propòsit ferm de portar el llibre al cinema i invertir-hi una fortuna. Mentrestant, el Ròmul Perarnau, un tallista de fusta octogenari, encara paeix el goig d’haver vist la seva biografia escrita per la seva néta i publicada per una petita editorial valenciana.
En la seva tossuderia comença el viatge de tots dos cap a Baracoa, un nom que en aquestes pàgines significa més que un poble de Cuba i que una cançó d’Antonio Machín, aunque no haya carretera.


Amb la presència de l’autora Muriel Villanueva, la periodista literària Laura Garcia i Josep M. Riera, editor de l’editorial Montflorit.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



80grams ha quedat finalista dels Premis blocs Catalunya d'aquest any en la categoria de literatura.
Ja s'ha tancat el període de votacions i el resultat es coneixerà el proper divendres 2 d'octubre. L'equip de 80grams us vol agraïr la vostra participació. Ser finalistes per nosaltres ja és un premi i sense vosaltres això, no hagués estat possible.
Moltes gràcies!


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .